torsdag 15. mai 2008

FERIEPLANER


Bildet er lånt fra turistsidene til Bergen.

Min datter på 12 er nydelig og har meningers mot! I vinter hadde hun et litt større utbrudd hvor følgende anklage ble rettet mot pappan og meg; "her har vi reist verden rundt, København, London, Milano - fly og hotell, men har vi vært i Bergen - NEI!"

Hun har helt rett - hun har ikke vært i Bergen. Det sluttet ikke med det. Hun vil til Bergen med tog og i telt. Jeg satte stopp for telttur i Bergen. Det har jeg ikke lyst til. Togtur til Bergen blir det - istedenfor Italiatur! Det blir hotell og ikke telt!

Hørt på makan til unge! Togtur til Bergen. Tips om fine steder å besøke (handle) mottas med takk (Akvariet, Bryggen, Fløien og Ulriken vet jeg om :))

Så en liten blomst til slutt. Denne kjøpte jeg av alle steder på Rema 1000. Den er helt praktfull. Ser ut som en knallrød Mårbacka til kr. 99 og den er kjempestor! Ikke se på rotet rundt da. Jeg så nå at det var en makrellboks i kummen :(

6 kommentarer:

Evami sa...

Søte små Ulrik`er kan jeg tipse deg om,og spesielt hvis de er litt sutrete.... Tihi.... (Minstemann)

Så kult å skulle til Bergen da:) Der har jeg heller aldri vært...Rett det frøken,fortell forledrene dine at vi må oppdage Norge:)

Vi havner i Danmark med hele storfamielien på min side:) GLeder meg:)

Ha en flott 16.mai:) Klem Eva

Marie sa...

God tur til Bergen! Bergen er ein fin by, vel verd å sjå nærare på.

God 17.mai :)

Unknown sa...

Har også ei jente på 12. Eller hun blir 12 nå i mai. Og det er mye rart som kommer fra de der ja.

Flott Pellis du fant. Og den kaffekoppen din må jeg si jeg elsker!!! Hvor har du kjøpt den?

Tone sa...

Hanne
Du er overarbeida. Du må sørge for at mannen stikker innom polet og kjøper et par rødvinsflasker. Husk at det er vitenskapelig bevist at kvinner som drikker rødvin blir senere senil enn andre. :-)

Jeg har satt pelargoniaen ut, men den står under taket foran peisen.

Vaker hus og baker kake. M kom opp i matte eksamen, fred være med oss alle ihelga...

Ha en fin fin helg - og du, 17.mai i Ås er nå berga takket være deg!

Tone pr tiden: baker, husmor, rydder og gartner.

Miamor sa...

Velkommen til Bergen!!! god natt!!
tryllekunstner du med bloggen din....

Miamor sa...

Velkommen til Bergen!!! god natt!!
tryllekunstner du med bloggen din....