tirsdag 12. august 2008

Nye rom

P8090064   Nytt soverom til gullungen. Prosjektet var en overraskelse til henne. Vi brukte noen få dager og fargen ble "Ung" fra Butinox. Passet fint til nye tepper fra Dorothea.

Jenta har mange - mange esker og foreløpig ble ingen kastet. 
Hun var veldig fornøyd når Postmann Pat borden og den mørkerøde veggen var borte. 
P8090066   P8090070
P8090073   Litt mer maling, så er det bra :)Ønskene var cremehvitt og lyseblått. Hvis noen har tips om lyseblå liftgardiner blir vi glade. Sengen trenger ny farge og noen av hyllene.
Litt nytt til huset må også til. Hønetavlen er fra Janneke. Hun lager dem selv og jeg fikk den da hun var her. Søt ikke sant? Jeg skrev "Velkommen igjen" og syntes det passet bra i gangen. Nå gjenstår det å gjøre det ferdig i gangen før vinteren. Ny dørkarm til boden er på plass og noen av listene.
P8090080   P8090076
Disse tingene fikk jeg i går. Skiltet fra en venninne og sinkbøtter fra svigerforeldre. Sinkbøtten fikk en rosmarin i seg og den pynter og dufter på kjøkkenet - sammen med "såpa til Hanne" som jeg fikk av Eva.
P8110056   P8110060

These are pictures from our daughter’s room. She has so many boxes and things, but we managed to find a place for all of it. The Hen chalkboard is from Janneke. I got it from her when she came this summer. Nice - don't you think? I wrote, "Welcome again" on it and I think was nice. The board are from a friend and the little bucket is from my in-laws. I put my rosemary in it. It looks and smells good in the kitchen.

11 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Jøss som dere står på og får det til. Zinkbøttene er knallfine og de kan du bare til sende til følgende adresse: adressen min

Ha en fin kveld.

PS! Mr Follett og jeg holder på å avslutte forholdet. Kanskje ikke så rart, vi har holdt på i over 1000 sider, men snart er det altså over ;-) Snufs, vemodig da.

Miamor sa...

Jaja men sann som de sier der jeg er!!! Sofaen er jättegod att sitta i!!!

Hører du har klart å ta igjen på Hugo! Hvis det ikke er nok, er jeg kjempeflink med dialekter, og kan godt ta en telefonoppringing....
Nok selvskryt! Takk for boktips forresten! Nå kryper jeg snart til køys med Dan Brown og hans iskalde begjær!! Kan bli en kald natt! Ikke flere mannfolk i senga heller..så...

Det er jo lov å prøve seg.. Hadde glemt igjen nøkkelen i ytterdøra her i Smålands skoger i natt! Ingen mannfolk her da jeg våkna gitt..Bare en utslitt Dan Brown ...

Det er jo lov å prøve seg!!

Elisabeth sa...

Så lekkert!
Det er alltid gøy å pusse litt opp, og få noen nye ting. Takker og bukker for titten :)

MiaMaria sa...

Hej!

Tack...

Visst är det väl underbart att få det lite röjt och städat.....

Vackra ting du fått...

HA nu det så gott!
MiaMaria

Mitt hvite hus sa...

Så flinke dere er til å stå på =) Kosleig rom jenta har. Og gangen blir jo lekker=)

Og alle de flotte tingene du har fått da til å pynte opp med=) Kjempekosleig.=)

Klem=)

Anonym sa...

Koselig rom til jenta, ja! Det er litt gøy å gjøre sånt når avkommet er borte. Den hønetavla var skikkelig flott!

Evami sa...

Regner med at frøkna ble glad ja:) Når rommet gikk fra Postmann Pat til mere tenåringsrom at hu ble veldig lykkelig:) Snille mamma`n og pappa`n dere er:)

Gangen din var jo så fin da,og så herlig den hønetavla er:) Og "Vi er i haven" skiltet er jo midt i blinken for deg:) Imponert over hvor ryddig kjøkkenbenken din er.... SÅnn er dte bare i 5 sek hos oss,og så er det ting over alt... Men så bra tips å ha urter i sinkbøtte istedet for ei vanlig krukke:)

Ha en flott dag Hanne,og lykke til:) Spennende:)Klem Eva

Sologbolig sa...

Kan tenke meg at jenta ble glad for å få et så fint oppussa rom. Her har det vert inneaktiviteter de siste dagene, bortsett fra i dag ..... steinbæring ute !!!! Og i morra begynne eg på jobb igjen. Ha ei fin veke!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så koselig!
Er det ikke gøy med litt nytt??;)
Hos meg er det salongen som skal pusses opp i helgen, å det skal bli så spennende:) Men MYE jobbing...puh... gleder meg til det hele er ferdig:)

Finfin kveld til deg!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Så fint det ble! Tenker datteren ble fornøyd, ja! Fine ting du viser oss - synes spesielt skiltet fra venninna di er flott, jeg.Fortsatt fin kveld til deg! Klemmer**

Frida sa...

Låter som ni har fullt upp. Vilka fina saker du har fått!
Ha en fortsatt bar vecka!
Kram Frida