onsdag 6. juli 2011

Mary Rose–en virkelig Austin-suksess i min hage.

image Jeg elsker Austin-rosene, de engelske rosene som er dyrket av David Austin.

Det er bare det at de aller fleste Austin-rosene liker seg egentlig ikke i min hage. Ingen er døde i år – men de er pinglete.

Unntaket er Mary Rose, som i vinter ikke har frosset ned og som er dobbelt så stor i år, som i fjor.
Den ble plantet i fjor. Har blitt ca 1 meter nå. Dufter og har store, vakre, rosa blomster. Den går for å være en av de mest herdige Austin-rosene og det stemmer nok. Den står litt lunt – men allikevel etter den vinteren som var i år ble jeg veldig overrasket over at den hadde greid seg så bra. Så, konklusjonen må være: skal du ha en rose i haven som er vakker, dufter og som blomstrer hele sommeren – velg Mary Rose!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Nydelig rose, og ikke minst vakkert navn. Jeg hadde en Austin rose, men den forsvant i vinter. Synes mange av de er lite vinterherdige dessverre ;)