onsdag 18. juli 2012

Noe i vente...



Bildet er lånt fra internett
Været har vært gjenstand for kritikk de siste ukene - og det med rette! Det har ikke vært noe snilt mot befolkningen her i nord og det tar ikke hensyn til at vi trenger det litt ekstra mye! Det er til å bli forbanna av, rett og slett. På den annen side - det har ikke vært behov for mye vanning i hagen i år - og til uken begynner min ferie. Det kan synes om at jeg har noe å glede meg til - men jeg tør ikke glede meg for tidlig... Det som skjer det skjer - men jeg har trua!
Oppdatering: ca kl. 22.
For sikkerhetsskyld har vi bestilt en uke i løpet av ferien i det store landet "Syden" - Mallorca! Selv om tro kan flytte fjell - skal det nok mere til å flytte høytrykket.... trallala...
·        
Langtidsvarsel fra yr.no
Torsdag19. juli
Fredag20. juli
Lørdag21. juli
Søndag22. juli
Mandag23. juli
Tirsdag24. juli
Onsdag25. juli
Torsdag26. juli
18°
20°
18°
20°
21°
22°
22°
21°
4,3 mm nedbør i døgnet
2,4 mm nedbør i døgnet
0,2 mm nedbør i døgnet
1,1 mm nedbør i døgnet
3,8 mm nedbør i døgnet
0 mm nedbør i døgnet
0 mm nedbør i døgnet
0 mm nedbør i døgnet

3 kommentarer:

Aina Strand sa...

Hahaha, den stenen var rå! En sånn vil jeg ha.. kanskje kan jeg lage en..?
Krysser fingrene for godt vær hos deg (og hos meg)!!
:-)

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Håber på at vi snart får sol og sommer.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.

Trines Hus og Hage sa...

Hei!

Moro at vi liker de samme rosene. Av Gallicaroser har jeg kun Aimable amie. Den liker jeg godt. Du nevner Duchesse de montebello og den er nydelig! Jeg må innrømme at jeg har trodd den ikke var herdig hos meg, men når jeg slår den opp på nettet nå, ser jeg at den har H5. Hm, da spørs det om jeg må prøve den gitt. Takk for tips!

Tvi, tvi for været. Jeg tar det som det er (prøver det), men synes det har vært nok nedbør. Så redd for rosene mine... Men som du sier, vanning blir unødvendig, og det er jo godt.

God helg til deg!
Roseklem Trine