onsdag 30. april 2008

HAGEGLEDE = HAGEGLEDE

Er det snegleegg - eller gjødselkuler som tåler å bli skylt i vann?
Nei, det er nok gjødselkuler. Jeg ble nok litt sinnsyk i gjerningsøyeblikket, i og med at jeg fant snegler i fjor - trodde jeg det samme skjedde i år. Det ble ikke gjødsel til de plantene. Alt ble jo pukket bort.



Gårsdagens innlegg om hageglede og hagesure har jeg tatt bort. Hageglede svarte på mailen min med en gang og siden de var så vennlige og tok meg seriøst med en gang har jeg besluttet å ta bort "Hageglede = hagesure". Jeg følte meg litt slem når det lå der og jeg har ikke for vane å være slem. Iallefall ikke med overlegg. De andre plantene / løkene var fine. Så har jeg iallefall sagt det. Jeg gikk nok altfor hardt ut også var det jeg som tok feil. Det er godt man kan le av seg selv HEHEHEHE...:-/ Jeg skal skrive en mail til Hageglede å be om unnskyldning. *rødme*.

I fjor var det i tillegg til det jeg tror er snegleegg, en levende snegle - da var det liksom ingen tvil. Jeg er litt lei meg nå. Grønska var iallefall en realitet *puhh* og altfor tidlig levering. Det har jeg ikke tabba meg ut med.

Jeg var i søpla - det hater jeg. Å gå i søppelkassen å hente ut ting.

Resten av plantene som kom noe fortidlig måtte behandles pent i dag.

Krukka er nå proppfull av liljer White american, blå anemoner Mr. Fokker, anemone De caen, fresia og brodiaea Dronning Fabiola.



Jeg ønsker meg et plantebord. Det er vel ikke rart? De har et vanvittig fint et på Dorothea - litt over 2000 - og det er vel i drøyeste laget, men det hadde vært fint for ryggen min :-)



Videre har jeg plantet 9 lavendel, 3 Dahlia Wittern, 3 andre dahlia, sådd blomkarse, blomstererter og stokkroser (frø fra Tone, som jeg tror er karsefrø... - de ser iallefall sånn ut :-))

Alt er båret inn og garasjen begynner å bli full for å si det mildt. Frøene er satt i svigerforeldrenes drivhus. Nå blir det en spennende tid for meg.



Så måtte jeg ha med et bilde av keiserkronene, som faktisk trengte litt vann i går. De blir store og fine og ser ut som om det var greit å flytte på seg. De pleier ikke å like det, men det ser bra ut.



Til slutt hva er dette? Hmmmm...

2 kommentarer:

Tone sa...

Hanne
Jeg er rimelig sikker på at jeg ga deg sånne små halvmåner, og det er stokkroser.

Så flink du har vært i kveld da! Alle de krukkene der fortjener et arbeidsbord! - men du - kjøp et morsomt et på loppis og mal, da virker det ikke så ille å la det stå ute!
Syns vi var flinke i dag jeg, som gjorde en innsats på "Stopp langinga"-aksjonen i dag, der vi stod og delte ut informasjon sammen med politiet.

Jeg har bare reist meg opp fra sofaen et lite øyeblikk, harligget rett ut siden jeg kom hjem. Jeg er tettere enn noen sinne, og nyser og hoster. Syns fryktelig synd på meg sjøl! (noen må jo gjøre det)
Det er lettere å være mann og være syk: "åh sukk og stønn, kan`ke du lage litt solbærsaft til meg a...snufs..." Hele hue er som en stor rosa klissete tåkedott. Føler meg råpigg. Men har fra sofafronten klart å få mannen til å syns at det er veldig fint med et magnoliatre, og det kan stå sammen med alle rhodondendronbuskene. Foran huset.
Fredagshopping?...........eller nei, kakebaking.
Akkurat nå i tett og skrivende stund, så er jeg ikke veldig happy for at jeg har tatt på meg kakebaking med den formen her.

Ps tror det er gjødselkuler gitt...sorry!

God natt!
Og god dag 1.mai - du leser vel blogg før jeg vurderer å stå opp!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så mycket fina växter och frön du har planterat det skall bli kul att se sen när det har kommit upp ur dina krukor. Ha det så fint och hoppas det blir mycket sol!
Kram Helene