lørdag 12. april 2008

KAN DET BLI EN KURV?

Sår i fingre, blåmerker på lår, vannblemmer og helt utrolig sliten - men lykkelig :-) Hva tror dere? Kan det bli en kurv?

8 engasjerte damer fra Valdres, Fredrikstad, Oslo, Kløfta, Ås og Frogn var samlet på kurs. Alle med store forventninger til kurset. Kursleder Hanne Vistisen er flink, humørfylt, tålmodig osv. Hun er dessuten veldig, veldig flink kurvmaker. Hun hadde mange eksempler med og jeg valgte den største varianten - typisk meg, men hun påstod at jeg ville være ferdig i løpet av kurset. Vi får se i morgen. Hanne V. har kurs også i Risør i løpet av sesongen - i tilfellet noen var interessert.

Jeg har dessuten lært at Pil også er Selje - noe jeg ubegrensa tilgang til på gården. Det skal bli morsomt. Skarp kniv er innkjøpt. Pilen som brukes på kurset, uten et par unntak, er høstet i fjor, tørket og bløtt opp i vann igjen. Det blir vel den største utfordringen - å få tak i Pil (som ikke er Selje).

Følg med - følg med. PC er frisk. Reparert av mannen og videre vil jeg opplyse om at det lønner seg å dra fra et grusomt hus. Siden været var dårlig og det ikke var ideelt å drive med ved ute var huset ryddet, støvsuget og vasket da jeg kom hjem. Sengene skiftet på og til og med søppelskapet som var en skam, var gullende rent. Nybakte brød i ovnen og mannen stod klar til å lage middag. Går det an å ha det bedre spør nå jeg? Svigermor mente at jeg skulle dratt på kurs hver helg :-)

4 kommentarer:

Tone sa...

Hanne,jeg digger deg.Vi er jo enige om at vi er godt gift begge to - og bedre og bedre gift blir vi tydeligvis etter hvert. Bortsett fra meg akkurat nå, som (klokka 0300) nyss ankommet heimen med mann og meg selv etter en overhyggelig femretters vennemiddag med ditto antall glass diverse - har hatt det utrolig bra veldig bra får en si.... så mens du har mora deg med pil (VI har jo pil som klippes hver høst - bare å komme med mannen -kan han bære en diger vev kan han vel bære en haug med pil og drikke en kaffekopp!) - så har jeg kost meg på middag. Og nå er jegsliten, så nå er det natta - men du og du som jeg har fått slått et slag for hage og matlaging! Sarte lille meg...
God natt!/god morgen

Anne sa...

Så spennende da.
Dette er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å prøvd også gitt. Men det spørs om damen hadde hatt tålmod nok.
Skal bli spennende å følge med videre.

Fin søndag til deg.

Anonym sa...

Så flott Hanne ,jeg er veldig imponert,dette setter en ny standar for jentekveldene....Hm...jeg tenker meg noe innen "rekved fra stranden,nisser til vinteren" dette vil jeg veldig gjerne se mere av,gleder meg yl neste bilde repotasje. SPORADIS.

Evami sa...

For en mann du har Hanne:) Han virker som en kjernekar,blir imponert jeg:) Senga må jeg skifte på selv,og dynene henger til lufting nå,og brøs var min kjære på bakern og kjøpe imorres... Men det er da noe:)

Så spennende det skal bli å se det ferdige resultatet av flettinga di... For mitt utrenede øye,så virker nå begynnelen bra,og så gøy å ha kurva stående uansett og vite at det er DU som har lagd den:)
Ha en stålende søndag:) Klem Eva