tirsdag 12. april 2011

Brunt, dødt, grusomt!

Kan dette noen sinne bli pent? Jeg har iallefall begynt å gjødsle - og følger nøye med. Rosene er vannet med lunka vann og alle skal få kukompost utover i uken. Det ser så brunt og dødt ut, at man aldri kan tro at dette kan bli bra.


Sannheten er at det ser bedre ut i år enn det gjorde i fjor.

Flere av rosene har grønne punkter oppover stammen og så lenge de ikke tørker ut skal dette gå bra - trur eg! New Dawn ser svært sørgelig ut i år.

Det gjør også Brother Cadfael - men det ser ut som om Rosa Helena hybrida har klart seg veldig bra.Det samme med de historiske rosene som jeg plantet i fjor. Maidens Blush har hatt det bedre denne vinteren også. Superstar tror jeg kommer til å bli like super som den skal være. Det er utrolig spennende å se. Også på staudene jeg plantet i fjor - og pionene! Mange tulipaner titter opp - og Allium. Alt jeg trodde jeg kom til å huske i fjor - har jeg glemt. Godt jeg har notert det meste, bortsett fra ett par, tre (ti) stauder som er plantet rundt omkring. Uken nå vil vise mer - og forhåpentligvis går telen i bakken denne uken.

5 kommentarer:

Rebekka sa...

Ja det kan noen ganger se mørkt ut. Alt er vått, gjørmete, og som du sier...brunt.
Utrolig hvor vakkert det blir når det tørker opp i bakken og begynner å spirer.
Kos deg med hagearbeidet utover uken, jeg har en halv meter snø på plenen ennå :o)

Unknown sa...

Ja det er sant hvordan kan en visen brun hage bli fin , det er godt vi har sett dette før og vet at det kommer farger og sommer snart.
Ha en fin dag Marit.

EKTE INTERIØR sa...

Naturen er fantastisk, som den kjemper seg frem hvert år! Plutselig er det juni og alt er grønt og vi kan ikke skjønne at det var brunt og tørt. Spennende å se hva som kommer frem hos deg!

Turid sa...

Joda - det er brunt og stygt nå, men under det stygge ligger det spirer som bare venter på litt sol og varme. Alltid spennende å se hva som har overlevd. Hos meg har snøen smeltet bort i en liten del av et blomsterbed så der er det kommet opp endel løkvekster, noe som er utrolig gledelig! Så under det brune og stygge ligger det massevis av gleder!
Ha en fortsatt fin dag.

Lillekatt sa...

Ah, jeg orker rett og slett ikke se ut i hagen i disse dager - det ser bare helt tragisk ut. Og i dag som det regner og blåser kunne man godt trodd at det er november ute!

MEN det går mot lysere tider - og jeg gleder meg til flere hagetips fra deg!