onsdag 23. juli 2008

Finishen

Da jeg så stylingen i hagen fra i går, fant jeg ut at noe manglet. Ny runde på låven måtte til og dette er resultatet:



Vennligst lekk merke til autentisk fjøslykt, grøftespade og kusaks! Stol, sinkbøtter, sinkbalje, fjøslykt, grøftespade og kusaks er saker som ikke var i særlig stor bruk. Lå litt hist og her. Sinkbaljen har jeg forresten brukt en del til vann og som isbøtte på fester. Fryser ned store plastposer med vann som legges i balja og alt holder seg deilig og kaldt i mange, mange timer.

En av de få rosene som er i hagen akkurat nå er New Dawn - rådyrene spiste opp resten - remember. Vel, jeg har to - tre til, men de har jeg ikke noe bra bilde av.



Da jeg kom hjem etter å ha slaget meg på stranden i hele dag med et lyserødt resultat og etter en bedre grillmiddag på verandaen fikke jeg en kjempeoverraskelse fra Evami - for jeg hadde vunnet på hennes blogg. Her finner du Eva - en av de søteste bloggere du kan tenke deg. Jeg håper hun vinner hos Sessan och Prinsessan :)

I morgen er været meldt like bra, men det spørs om ikke jeg må la være strandlivet da huden er relativt rosa enn naturlig melkehvit. Rosa er jo en pen farge men gjør seg bedre på blomster enn på folk synes nå jeg...


Jeg må bare legge til at mannen er veldig fornøyd med kommentarer han får på bloggen fra dere damene. Styrker innsatsviljen hans.... :) Takk for det!

More styling in the garden and one of the roses, New Dawn, witch survived the deer attac.

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Herli!! Liker den sammensetningen din:=) Spaden er så sjarmerende. tenk å bare ta en tur på låven å plukke frem litt ting og lage en sånn fin sammensetning. Rosen din er nydelig. Kjenner til at dyrene spiser opp og ødelegger. her er hjorten som er plagånden.
Ha en fin kveld videre:=)
Klem Kerstin

Anonym sa...

haha, jeg synes rosa er en helt naturlig kroppsfarge jeg, det er alle de andre som er rare :D
Flott rose da, og nydelig stillben, både med og uten grøftespaden.

Dagny- Heim sa...

Spader ja, eg fann skaftet av ei (likna på di) og nederste delen av ei anna i kjellaren. Skal vedde på at svigermor får spader (!) når ho får sjå kva eg dreg ut i hagen, he-he. Dei er komne på plass, bilete kjem seinare.

liven sa...

Så fiiiint:O)
Synest det er så koselig å pynte med gamle saker i hagen så stigen min skal nok få en plass!!

New Dawn er nydelig........

Gratulerer med gaven og hils mannen din:O)

GundaM sa...

For et herlig stilleben og den fjøslykta da!!! Og stigen må du vel tjore fast...? vet mange som er på utkikk etter slike;0)

Ja jeg endret headingbilde, tok et oppdatert et med regn og vind...Fyrte i ovnen igår og jeg da, men mest for å få tørka noe tøy;0)
de sier det skal bli tropevarme, men jeg tror det ikke før ejg får se d...

Ha en flott dag i solen Hanne, husk å smøre deg inn;0)

Jasså, din man er ivrig blogger han og...Godt det er to!

GundaM sa...

Glemte si den rosa har jeg og. Har satt en stol ved bosken nå, den dufter jo så herlig!!!

Torunn sa...

Jepp, jeg er bombesikker Hanne! :-). Bordet ser ut til å ha en sjarmerende patina som det er og tenk så sprket det blir sammen med det hvite......

Nydelig arrangement i hagen! Så nydelig at jeg har ringt alle min slektninger for å spore opp litt sink osv. Fikk melding fra onkel i går kveld om at den gamle trestigen er min!! Knegg, knegg...

Ser ut til å bli strandvær i dag også! Du får kose deg, og for all del ikke tenk på meg som sitter inne og jobber :-). Godt jeg skal bli lærer så jeg får laaange ferier heretter!!

Klem

joanna sa...

Tusen takk for kjempe koselege kommentarer..(vart heilt rørt eg :O)

Prinsen på den kvite hesten har ikkje dukka opp endå, men vi venter fortsatt i spenning (Vi trur at han har forvilla seg ein plass, og sliter med å finne fram...)

Ei anna veninne av meg er den stolte eigaren av lysthuset, og det er mykje finare "in the reel life". Litt missuneleg der ja, då hennes mann tok å snekra det til henne på ei helg eller to (trur eg..)

Ha ein fin fin dag! Her skiner (endeleg)sola, etter å ha glimra med sitt fråvær i snart 4 veker no.

joanna sa...

P.S Så fint du har laga det i hagen din... Eg skal til foreldra mine idag, og dei bur på ein gård. Gjett om eg skal på ein aldri så liten skattejakt der? Hehe...har funnet meg ein del sist, men treng nok ein tilhenger for å få det med meg heim..ja ja, mannen i huset ristar på hovudet og lurer på om me treng meir skrot. Hmm kva slags skrot meinar han eigentleg???

Evami sa...

Endelig har sola komet hit også:) Og du kan jo kanksje ta opp konkurransen med den flotte New Daen rosen din:) TI,hi.. Så rosa unner jeg deg ikke å være...

Alt det flotte du finner på låven:) Det blir koselig i hagen av alt du finner,og så gøy å vite at det hører hjemme hos deg i utgangspunktet:)

Skal pakke inn pakken,og få dra på posten i kveld:)

HA en stålende dag i sola:) Klem Eva

Dagny- Heim sa...

Har så vidt begynt på Jenta som lekte med ilden, akkurat ferdig med den første og kasta meg over nr.2 umiddelbart. Så eg forstår eg kan gle meg!! Får kanskje litt tid til lesing i solstolen seinare, men no er det byggearbeid!

liven sa...

Jeg må bare inn og fortelle deg at jeg fikk ikke tak i new dawn.....
Har kjøpt en rose som heter "colossum" tror det var det....har ikke lappen foran meg!!
Rosa og velduftende den også.....
Men litt større roser!
Bilde kommer......

KATE ♥ sa...

GOD NATT FÅR MAN VEL SI!
Hva jobber du med? Jeg er barne og ungdomsarbeider og jobber mest med spes.ped.barn.
Joda det var Sagaen om Isfolket.
Jeg har en Heidi og en Stine Mari også.
Stine Mari er etter Stein Ove Bergs vise, som heter Stine Maris vise.Jeg likte visene hans på 80 tallet.Nå er han desverre død.
Mvh Kate