tirsdag 22. juli 2008

Stæsj - inne og ute

Mann i presisjons stilling. Murhus krever presisjon og vilje til å gå på. Det er ikke bare å drøle inn en spiker - har jeg lært meg etterhvert...



Jeg tror jeg holder fast ved at jeg vil male de andre hyllene og bordene også (og kanskje en ny komfyr - trallala...)



Dagens runde i låven ga dette resultatet. Tenkte jeg skulle finne noen blonder å henge over stigen... Da får mannen fnattn - hehe! ;)



Blomstererter skulle alle ha. De er veldig enkle å få til. Litt god jord og de pynter og dufter helt utrolig deilig.





Fire kilo bringebær plukket jeg og datteren på under en time. Det var hagebringebær av en annen sort en det vi har selv, men løp ut. De er kjempefine i år, uten mark og søte og gode.



These are styling inside and outside. Others are pictures from my garden today.

20 kommentarer:

Torunn sa...

Hanne!
Du må ikke finne på å male bordet som står under den nye hylla di!!! Det er jo bare så flott som det er. Hør på mor nå :-)
Ellesr syns jeg du viser noen fabtastisk flotte bilder, både fra hagen(stigen var skjønn....sukk) og den dritlekre butikken du har vært i....
Skikkelig inspirerende å se, Hanne!

Klem Torunn

Evami sa...

Heisann!

Snille mannen din:) Ser ut som han går inn for oppgaven med stor entusiasme,så bra:) Så kosleig kjøkkenkrok du har,et slikt gammelt bord ønsker jeg meg,men om jeg ville malt det?? Kanskje ikke,for det har sjarme som det er... Men ny komfyr,det skjønner jeg,for det ønsker jeg meg også....

Og de flotte blomsterertene og den stigen.Så heldig du er som kan gp på låven og finne slike skatter:)

Ha ei god natt:) Klem Eva

Mitt hvite hus sa...

Her var det virkelig mye fint du. Så snill og grei mann du har. Ser ut som han koser seg litt også da.
Den stigen din er bare kjempeflott. Kjøkkenet ditt, helt praktfult.

Klem Kerstin

Hulda sa...

Takk for koselig hilsen. :) Så mye fint du har lagt inn siden jeg var innom deg sist. Flott butikk du har besøkt, den var virkelig noe for meg, ser jeg. :)

Ser koselig ut på kjøkkenet hos deg også.

Nunne sa...

Flink mann som hjelper til :))
Si det til han, du!

Nunne sa...

Nei takk, jeg har bilde av han Håkon, om jeg skulle ha lyst :))))
Men jeg kan ikke ødelegge min royale respekt med å henge han opp på utedoen. De kongelige er HØYT i kurs her i huset!

Nei, du skjønner jeg hadde stor moro av det innlegget sjøl, for jeg tenkte... "hvem legger ut bilder av "det aller helligste" på nettet, annet enn gale meg?"
Jeg ble stolt av det lille rommet, skal jeg si deg! Så, vennligst ikke mobb! ;)
Neida, jeg tuller bare med deg!

Hils han med wateren.. Han hadde ikke behøvd den i handa hvis han skulle låne utedoen hvertfall.. Der er alt skakt og skjevt
ti hi... :)
Æsj, regn idag og...
Ha en fin dag, du.

Mia sa...

Ja, det er nok kjekt å få hjelt til å feste ting på en murveggg (snakker av erfaring her...) Og det ser da virkelig så koselig ut på kjøkkenet ditt. Og i hagen... erteblomster er jo bare så nydelige, men mine har ikke begynt å blomstre enda... hmmm. Jeg har gitt opp å så de inne om våren, og "dytter" bare frøene på bakken en gang i slutten av mai. Så da må jeg også vente på blomstene, men er jeg heldig så kan jeg nyte de til langt utover oktober (det har skjedd før... )

joanna sa...

Tusen takk for ein kjempe fin kommentar! Det ser så herleg ut i hagen di. Min forfalt litt då vi var på tur, men no blir det fram med hansker og hageredskaper gjen! Eg er så einig ang sukkerertene, dei luktar alldeles himmelskt :O)

Ha ein flott onsdag

Anonym sa...

Flotte hagebilder også - kikket i den andre bloggen din også :o)
Ang. Mirakelblomst, så er det en sommerblomst. Var jeg deg ville jeg spart frøene til neste år og så tidlig da, nå tror jeg det er for sent og de vil ikke overvintre tror jeg.

Anonym sa...

skulle jo ikke være anonym da på forrige innlegg - sorry

Anne sa...

Vi har snille menn som ordner og styrer for oss : ) Så mange fine tips til tur i Sverige. Var selv en tur der nå som du vet, men kanskje stedene du var på kunne være noe for oss neste år. Kos deg videre med sommeren. Klem fra Anne

Elisabeth sa...

Så lekkert, og mann og vater..ja det er som hånd i hanske det *ler* Jeg er også mer en sånn som bare slår inn spiker`n og ser om det blir rett etterpå..men etter at jeg ble gift er jeg fratatt hammeren..*ler enda mer*

Ang pelliser og regn, så har jeg mine under tak ja. Pelargoner er ikke glad i altfor mye vått på beina, de kan lett få soppsykdommer, og de blir ikke pene av å bli søkkvåte i dagesvis (dessverre) Særlig de lyserosa typene er vare for regn i blomstene.
Har du mulighet, så dra de under tak, tre evt, slik at de blir litt beskyttet for moder natur når hun herjer som verst ;)

Dagny- Heim sa...

Heisan!
Blei verkeleg bra det arrangementet kring den flotte stigen. Trur eg må ned i kjellaren og grave fram litt gamle skattar, veit der er eit par rusta, avbrotne spader... Og så minte du meg på at eg må ut å plukke bringebær ;-) takk!

Evami sa...

Heisann Hanne!

Kan du sende meg adressen din til meg? Mailen er evaisac@start.no

Årsaken er at du ble trukket ut som vinner av feriegaven fra meg...

Eller så håper jeg at du har en flott dag og at været er bedre hos dere enn hos oss... Vi bare koser oss hjemme,må ut en tur i ettermiddag,sånn at størstemann får løpe litt.. Han er hos Momo og Mofis nå,så det er ganske stille med bare 1 og en ferierende kjærest:)

Klem Eva

liven sa...

Heisann!! Dette synet liker jeg:O)
Så kjekt med en handy man.....
Kjempefine bilder fra hagen din!!
Og vet du?? Jeg har en sånn gammel værbitt stige liggende utenfor her.....litt hvitmaling på den men det viser jo bare at den er brukt!!
Jeg har sagt til mannen min(min egen lille blomster-Finn) at den vil jeg bruke til pynt i hagen!!

Se hos Mita's...... så koselig:O)

Ha det fint:O)

Som mine dager er sa...

Så kjekk handyman du har. Skikkelig ryggtavle der ... ;-)

Hylla ble veldig fin og kjøkkenkroken din ser riktig så trivelig ut.

Butikken du fant i Sverige... Me oh my! Der skulle man hatt plastikk kort med store nok tall, slik at man kunne gå bananas.

Ha en fin kveld.

Klem.

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så fin den hyllen! Å for ikke snakke om det kjempekoselige kjøkkenet ditt!!

Masse nydelige blomsterbilder:) Hos meg regner alt vekk... øs, pøs dag etter dag... Likevell er mannen ute å snekrer trapp;) Så nå har vi snart endelig et fint inngangs-parti også:) Foreløpig må vi "hoppe" inn døra;) Men det kommer seg heldigvis!
Ellers går det i ett med salongen, og over all forventning, heldigvis! Det er så gøy atte!!! Men det er en gammel salong, og MYE oppussing, så etterhvert kommer det garantert bilder i bloggen. Å det resulterer jo i litt mindre med håndarbeider (spesielt når vi bygger trapp i tillegg:) Men det kommer nok etterhvert, bestemor-hekle-rutene mine... det blir en liten lapp i ny å ne;)
I kveld blir det nok litt blogging, mens regnet pøser ned ustoppelig...

Ha en finfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Stoltzen2012 sa...

Kjekt med en "handyman", ikke sant? Vet ikke hva jeg skulle gjort uten...:o)
Ser ut som jeg skulle vært i den butikken i Sverige..jeg skal til Sverige om noen uker, men får se om de har noen fine interiørbutikker i Skøvde..

Marie sa...

Nydelege bilde både her og på hagebloggen :)

Takk for kommentarar hos meg :)

idémakeriet sa...

Hej Hanne, jag förstår att du var irriterat på dig själv att du hade lämnat lappen kvar där hemma.
Det gör för min del inget jag blev redan så glad att du hade önskat komma förbi. Det kommer en anna gång, då har jag lite tid på mig attt göra här det annu finare.
Härlig bild med stegen, hinkar osv.
Sov gott.
Kram Gerda