torsdag 24. juli 2008

Hantverkshuset i Upperud

Handverkshuset i Upperud er salgsutsted i tre etasjer. Dattern min hadde vært der før og for en gangs skyld kunne hun vise oss noe som vi ikke hadde sett. Hun hadde nemlig vært med farmor og farfar på kanaltur og innom dette huset hele to ganger.

De hadde utrolig mye flotte ting og jeg må si at det holdt hardt å ikke plukke med seg både det ene og det andre man ikke trengte. Bortsett fra denne gyngestolen - den kunne jeg trenge - men den var ikke til salgs.



Disse bøkene kunne jeg faktisk trenge...





Disse stoffene kunne sannsynligvis datteren min eller svigermor trenge...



Dukkekoppestellet trenger jeg ikke - men jeg kunne hatt det et eller annet sted...



Ei ny postkasse hadde ikke vært å forakte...



Bokser trenge man alltid og jeg kunne tatt med meg noen av disse...





Vel, når det kommer til stykket er det ikke mye man trenger - men mye man kunne ha lyst på. Det var litt dumt at jeg ikke kjøpte boken om pelargoner. Den koster en hundrelapp mer her i norge... - ja, ja - jeg trenger den vel ikke akkurat. Moro å ha hadde det vært ;)

Det eneste som var med dette huset var at uvalget av mat var noe semmert. Det kunne godt ha vært noe mer "lunchaktig" å spise der. Mye kaker - men for de som har vært der er det langt til andre spisesteder. God kaffe :) Søte ender ved et lite vann med dampbåt. Muligheter for kanaltur like ved.

These are pictures from another shop we visited with handcraft things from Sweden. I could use alle the things, but sometimes I have to ask my self if I really need those things - and the answere of that is that I could wish for them, but really I don't need them. There are few things we really need - don't you think? At least in my part of the world...

Ingen kommentarer: