fredag 25. juli 2008

Kan man ha det bedre - tør jeg dette da?

Bortsett fra at øyeblikket kunne vært foreviget på en bedre måte? Vel, jeg kan ikke gjøre mye med hvordan jeg ser ut på en to tre og fargen er pink som dere ser. Lykkelig ser jeg ut, selv om fargen er noe ukomfortabel og ikke ante jeg at jeg skulle gå så langt å legge ut denne typen bilder av meg selv. Man utvikler seg... ;)

Så her ser dere meg - 30 grader i lufta og 22 grader i vannet. Norge er deilig når det er fint vær.




Oslofjorden lå blank og stille og raslet bare litt når de store båtene kom med bølger.



Vel hjemme igjen. Harmonisk og mett av sol og varme ventet dette i hagen. En deilig Queen Elisabeth, som jeg trodde skulle dø i vår da jeg hentet den frem fra kjelleren. Nå lyser den med tre store roser og flere er på gang. Herlige sommer :)



Sist men ikke minst - da jeg åpnet bloggen hadde jeg fått en award. Awarden fikk jeg av Kerstin med bloggen Mitt hvite hus. Hun har også et gjesteinnlegg på NIB. Tusen takk Kerstin.

Regelen er slik at jeg skal gi den videre til 7 andre, men siden jeg er så glad gir jeg den til alle som er på siden min :)


Vær så god :)






I will share the award with everyone who visit me - because I'm so happy. It is hot in Norway - at least in my part of Norway and we have been to the beach for many hours. I didn't know if I dared to share the foto of me, but as you see I did it and I compete the color with my rose. Have a splended weekend - I will! :)

23 kommentarer:

GundaM sa...

Hei der. Så god og søt du er ;0)og 22 i vannet...? Da hadde nok til og med jeg hoppa uti da!

Og ja, skjønte nesten det bordet var til ære for meg og Anemone, jeg turte bare ikke bli innbilsk ;0) Hihi, måtte sommeren og varmen vare juli og august ut!!!

God helg igjen!

Klm

Hulda sa...

Åh, det så deilig ut å sitte der å sole seg. :) Så brun og fin du er også da!

Du har rett med hensyn til putetrekket, må finne meg ei større pute. :)

Tove sa...

Så kjekt å sjå slikt eit flott og friskt bilete av deg! 41 år står det i profilen - no way!!!!! Mannen min kika på biletet og sa at du såg MYKJE yngre ut! Med det sagt; ha ei fortryllande helg! Misunner deg både Oslofjorden og temperaturen i sjøen. Har enno ikkje bada i norsk saltvatn i år.....

h.espe sa...

Åh, du koser deg i sommer Oslo - er det ikke deilig vel...?? Man må jommen passe på å nyte disse dagene. Selv sitter jeg nå ute på verandaen, og "nekter" å legge meg! Har tent masse lys, har pc'en på fanget, blogger litt og kooooooser meg!! Håper dette varer, og varer og varer....

Koselig bilde av deg også - synes det er så godt å ha et ansikt å forholde seg til... :o)

Strålende sommer videre til deg!!

Klemmer :o)

*Hege*-mine små skatter sa...

Jeg likte denne bloggen så godt at jeg har linket deg jeg;)_Og du ser da ikke ut til å være 41-det sier jeg meg enig i!!!
Nyt sommerdagene-klem!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Oi! :) Så hyggelig med kommentar på bloggen min. *stort smil* Og tusen takk :) Bloggen din inneholder masse spennende, men får kun tatt ein rask titt i kveld, siden min mann har sovna på sofaen her. Er nesten nødt til å få han i seng. hehe ;) Skal kike meir seinare. Ønsker deg ei kjempe fin natt :) Ps, husk solkrem!! ;) Råd fra ei sjukepleier :)

Klem fra Anja-Elin :)

Som mine dager er sa...

Så deilig. Varme, hete, rosa dager må bare nytes til det fulle. Herlig bilde av deg Hanne. Du viser at livet kan leves.

Gratulerer med Award, du fortjener den så inderlig. Enjoy.

Klem fra Marit

Torunn sa...

Dette var sommerbilder det, Hanne!! Nydelig!

Ja, livet er virkelig verdt å leve nå om dagen. Ungene er ikke hjemme her i gården, så det blir liksom ikke til at jeg drar på stranda, men nå skal jeg derimot på cafe med noen venninner. Det er hyggelig det også!

Kos deg i helgen :-)

Anette sa...

Hei!! Ja, vi som bor langs Oslofjorden er heldige :)Flotte bilder på ditt sise innlegg som forteller alt om "Det gode liv"....Kos deg masse videre.....bøker får du lest seinere :) Carpe diem.....

Jorunn sa...

Takk for kommentar hos meg :0) Kanskje jeg skulle prøve rådet ditt gitt *ler* Så fint at du la igjen en hilsen hos meg slik at jeg fant bloggen din, den er jo så fin! Jeg linker deg deg :0)

Mitt hvite hus sa...

Hei:=) Ja er ikke livet herlig om dagene.. Deilig å våkne til en ny flott sommer dag, enda og enda en....
Du må huske å smørre deg vennen:=):=) Hm her kom moren frem :=) Hehe

Nydelig sted dere har da. ved fjorden .

Nyt dagene videre:=)
Sommer klem til deg.

Anita sa...

Sybs dere er tøffe jeg som legger ut bilder av dere selv!! Får nok blogge enstund til jeg før jeg går såååå langt;o) Vi har nydelige dager i vente også så nyyyyyt videre!

Kathrine sa...

Koselig du liker bildene mine:-D Og først nå har sommerfuglene kommet til hagen her. De har vært fraværende i hele sommer. Men masse humler da.
Hmm...soler deg du? Det har jeg slutta med ja. Ligger ikke stille lenger, det var i studetiden det gikk ann det. Så kom ungene, så maleriene og så hagen. Alt tar tid ja. Egentlig skal jeg bruke mest til på maleriene da, men det er sommer og utevær.

Flott om Carl von Linnè:-) Der skulle jeg gjerne vært ja...

God solskinnsdag til deg;))

Garden Angel sa...

Hei på deg!
Gratulerer med award!
Koselig å se bilde av deg også, så vet man liksom litt hvordan den man blogger med ser ut. Så slipper man å lage seg et bilde av personen. Jeg har veldig lett for det...
Kos deg masse videre i sommer. Nå har jeg snart ferie....jippi!
Hilsen meg;)

Marie sa...

Så koseleg å sjå bilde av deg da :) Ser at du har kosa deg på stranda.

Eg har ikkje 'Ipomea Heavenly Blue' sjølv, men veit litt. På norsk heiter den vindel. Er eit årig, passar godt i krukker. Er sterktvoksande. Kvar blom opnar seg berre ein dag (trur eg).

Det går an å ruse seg på frøa, ein hallusinerer, men blir kvalm og sjuk. Ikkje at eg har prøvd..., las det på nettet.
Vakker plante iallefall, kan tenke meg å plante den sjølv også.

God helg :) Nydeleg ver her også, 30 gr i går, 25 i dag.

borghild sa...

Så artig å se bilde av deg! Ser det er flere og flere som legger ut bilder av seg nå, og det synes jeg er kjempegøy!!!:-) Merker at jeg selv ikke er helt 'der' ennå, men kanskje en vakker dag??...:-) Så ut som om dere hadde en flott tur til Sverige også! Klem B:-)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Hei igjen :) Ja, det gjekk fint å få min mann til sengs. Han var veldig sliten, og senga var ikkje tillaga.. så tok litt ekstra tid for han kunne krabbe under dyna. Er på ferie hos mine foreldre, og her er huset fult av folk, så.. så vidt vi fant ei seng, nesten ;) Ikkje så gale, men berre nesten :)
Ja, vi hadde 1 års bryllupsdag st hans i år :) Tida går så utrulig fort :) Må vere fordi eg har ein slik herlig mann ;) Hehe. Du nyter finværet? :) Håper alt står bra til :)

Som mine dager er sa...

Stieg Larsson triologien om Lisbeth Salander er helt genialt skrevet. En intelligent mann har skrevet en utrolig bra kriminalroman. Jeg frydet meg over hver side jeg leste. Synd det ikke kommer flere bøker fra den kanten. Men syntes Jo Nesbø er utrolig bra også.

Selv leser jeg Ken Follett's siste roman. Jeg elsker fortellinger fra gamletiden, og denne er en bok på 1100 sider fra 1300 tallet. Jeg er helt forgapt i boka. Vil helst sitte i sofakroken og lese og lese og lese.

Kos deg du Hanne. Hva hadde livet vært uten bøker?!?!

Klem fra Marit

Magdalena sa...

Koselig med bild eav deg, som om det var noe kjent...
Ja det ER utrolig dette været... prøver å kose meg mellom hetebyene... var ved sjøen idag, det hjelper!
men imorgen skal vi i barnedåp!!
~~ kos deg videre der du er~~

Som mine dager er sa...

Meg igjen. Måtte bare si at livet er helt tomt uten bøker. Har mange bøker som ligger og venter på meg jeg også - oh lykke - og neste bok ut er "Alkymisten" av Paulo Coelho. Tenkt - jeg har ikke lest den! Men snart, Hanne... snart! Og jeg gleder meg. Har bare 820 sider igjen av "I All Evighet"

Stor nattaklem.

Mia sa...

Se her ja, du koser deg i finværet. Og visst er det deilig med sol og salvann. Akkurat det siste savner jeg litt... vi bodde (for maange åre siden) i Drøbak, og bading ved sjøen var dagligdags. Nå bor jeg i innlandet, og selv om jeg ser en innsjø fra terrassen min, så blir det ikke til at jeg drar di for å bade (strendene langs sjøen er private uansett...)

Jeg har ikke prøvd å så ridderspor fra frø; alle mine riddersporer er kjøpt på et lokalt gartneri. Jeg har delt noen av dem i årenes løp, slik at jeg har fått enda flere. Men å så fra frø, det skal jeg også prøve; jeg har nemlig fått noen frø av en lys blå ridderspor av venninne, og jeg er litt spent på hvordan de blir....

Anonym sa...

heihei! (vinker litt til ansiktet ditt)
Queen Elisabeth har jeg så fine barndomsminner med, for den hadde bestemor i hagen sin, en flott rose.
Dagene i Oslo er varme nå ja, selv nyter jeg nok morgnene (og natta) mer enn ettermidagene, men sånn er det når man har ett halvgammelt hus med panoramavinduer mot vest som blir omtrent 40 grader varmt sånn i fire tia..

BELLE BLANC sa...

hihi, seems you have al little sunburn ;0) no wonder if it is hot in Norway.... the last three days, the summer came back in our region too. It is also hot and sticky and for real, I prefer the cooler summer days... greetings Mira!