lørdag 27. august 2011

Harlow Carr

image Litt pinglete – men relativt frisk. Det har nok også gjort sitt at det har vært litt for kaldt i sommer. Den er utrolig vakker, dufter nydelig og har blomster helt fra bunn til topp. Det er litt spesielt for denne rosen, tror jeg. Det er en Austin-rose. Frøys helt ned i vinter, men har kommet seg fint, selv om det tok sin tid. Egentlig blomstrer den fra tidlig sommer til sen høst. Den er relativt liten og passer fint i forgrunn med lavendel og stauder som ikke dekker den helt. Jeg har en marikåpe som jeg tror jeg må flytte, sånn at den ikke tar helt luven fra denne. Finner ut av det til neste år. Ser dere knoppene? De er knall røde.

2 kommentarer:

Mariann sa...

Nydelig rose, fint med de røde knoppene. Det finnes så mange fine Austinroser. Mange dufter deilig også.
God helg!

Underberget sa...

Nydelig! Takk for tipset, og kanskje du har flere andre roser å foreslå? Jeg skal gjøre om i blomsterbedene mine og ser etter en rose som ikke er for høy. Skal plante den mellom to New Dawn og med lavendel i forgrunnen:-)