fredag 5. august 2011

Situasjonsrapport fra hagen i dag

image Best mens det regnet, så kom det ei skur. Cosmos og petunia har fått paraply. Det er to av lyspunktene i hagen akkurat nå, før rosene begynner å blomstre igjen for andre gang. Liljene fortsetter å råtne og mange har jeg måttet klippe ned. Heldigvis har georginer, floks og sjokoladekosmos begynt å blomstre!
Egnetlig skulle jeg plantet et par rose i dag – nyinnkjøpt Blance de Belgique og min egen Duchesse de Montebello som jeg stakk i fjor og som nå har blitt stor og fin og kanskje klar for å blomstre neste år. Jeg har litt kukompost igjen – og det er på tide å bli ferdig med plantingen.

Ellers har rosesikadene forlatt hagen for i år – dvs. de har lagt egg i grenene i rosen og klekkes til våren. Da står jeg klar med min nyinnkjøpte Calypso – og det er ingen vei tilbake dessverre. Det var et massivt angrep i år, rett og slett. Stygt!

3 kommentarer:

Torill sa...

Så fin hage du har. Har opplevd at liljene har rotna sjølv, heile hagen er litt trist i frakken i år synest eg.

Min Verden sa...

Sånn er det også hos meg Torill - men jeg gir ikke opp og venter på rosenes andre flor :)

EKTE INTERIØR sa...

SÅ kjedelig når blomstringen begynner å gå mot slutten synes jeg!! Så fint at du har lagt opp link til vår konkurranse i margen. Takk! :))