torsdag 25. august 2011

Min favoritt sommerblomst–pyntekorg

image Pyntekorg eller Cosmos bipinnatus som det heter på utenlandsk er min favoritt sommerblomst.

Litt regnsvak, men er lett å plukke.
Den blomstrer rett og slett hele sommeren og blir større og større hvis man husker å plukke den.
Min har jeg kjøpt i år – men den er lett å så og drive frem selv, dersom man husker det! Det er flere typer – selv om jeg tror at den hvite og den rosa er de som er mest vanlig i salg. Jeg tror jeg skal forsøke å drive frem mine egne til neste år – kanskje så bare to-tre frø istedenfor tjue. Jeg må lære å begrense meg noe – hvis ikke blir det bare et ork, istedenfor noe som er gøy.

1 kommentar:

Turid sa...

Synes også pyntekorg er flott, men i år er jeg litt misfornøyd med at jeg valgte "Candy Stripes". Har også en mørk stokkrose - som skal blomstre til neste år - heldigvis er den plantet i bed inntil veggen, men den må nok ha noen form for støtte likevel, men hva har ikke jeg heller tenkt ut ennå - vi finner nok på noe!