mandag 24. mars 2008

DEILIGE PÅSKEMANDAG


Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Det ble ingen kanelboller i dag, men oppskriften har jeg lagret på pc'en. Den skal garantert brukes om ikke lenge. Jeg var litt "bakpå" i dag (trøtt) og kom for sent igang. Nå sprer duften av eplekake seg istedenfor. Det er også ganske bra til kaffen. Senere skal elgstek i ovnen og vi får middagsgjester. Det er det beste med hele påsken - å ha tid til å være sammen med folk en bryr seg om og servere elgstek og nybakt eplekake. Ha en strålende dag.


Disse krukkene ønsker jeg meg - fra Waldemarsudde. Kanskje det blir en tur til sommeren.

3 kommentarer:

Evami sa...

Eplekake er jo ingen dårlig ertstatning for kanelboller!!!

Elgstek hørtes helt fortreffelig ut,her blir den noe så enkelt som hjemmelaga pizza... Skal nyte den siste fridagen til min kjære,for jeg har jo permisjon og nyter hver dag hjemme:)

Så utrolig gøy å ha en påskehare som er nesten 100år på gården da:) Det er vel et must med eggejakt for liten og stor da:)
HEldige er dere osm har så mange tradisjoner som følger med enn sånn gammel gård...
Vi prøver å skape våre egne,for jeg synes at det er viktig å ha tradisjoner å gi vidre til barna mine... Er så glad i de jeg har med meg hjemmefra også:)

Dere får ha en trivelig middag i godt selskap:)

Klem Eva

Berit T sa...

MMM... eplekake, kan få vann i munnen av det, og elgsteik MMM...

Koselig å lage til middag til de vi er glade i. Her har påskegjestene fått hjortelår og sjokoladepudding, knallgodt det også. Nå er det stille i stuen etter at gjestene er dratt.
Ha en fin kveld, og kommende uke.

Elisabeth sa...

Høres ut som en herlig meny, kan tenke meg at det har vært en hyggestund rundt deres bord idag.
:)