tirsdag 25. mars 2008

MENS JEG VENTER PÅ SOMMEREN

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg venter meg nesten syk på sommeren. Jeg tenker på alt jeg skal gjøre, ferien og jeg gleder meg som et lite barn. I mens forsøker jeg å lete etter de små og store gleder jeg har. Familien min, blomstene mine, jobb, skole, huset mitt og det faktum at vi bor trygt og godt i norge.

I vinter fikk vi en utmerkelse av vår datter; "Verdens beste foreldre" - den skal jeg spare på til de store "takene" kommer. Når hun blir 14 år og skikkelig utbryterdronning, skal jeg ta den frem og varme meg på den og tenke at en gang var jeg verdens beste mamma. Foreløpig står den bare på skjenken, men den skal snart få glass og ramme.

Jeg koser meg også med blomstene, selv om orkideene mine fikk seg en trøkk i parafindunsten i vinter. De er ikke veldig glade i det og de fleste kastet alle blomstene sine. Nå må jeg forsøke å stelle dem litt igjen så de kommer tilbake. Julegleden har jeg greid å ta vare på og den står og lyser opp i gangen hver gang jeg går forbi. Den står sammen med en avlegger av en Mårbacka, som jeg håper kommer seg og blir fin. Den ser litt lysegrønn og "blodfattig" ut -men jeg håper det går bra.


I morgen er det jobb igjen og selv om det i perioder er litt tungt har jeg virkelig drømmejobben. Det er et stor privilegium å få lov til å jobbe med kultur, ungdom og funksjonshemmede. Den er interessant, kreativ, krevende og inspirerende.

Snart er det sommertid og da blir morgenen litt lysere. Kan hende det hjelper. Hvis det bare kunne komme litt varme i tillegg. Slik at vi fikk litt sol og både ytre og indre varme.

Nå er det plutselig natta igjen og jeg må (igjen) gå å legge meg. Ha en god natt og en fin onsdag, når den begynner.

11 kommentarer:

Evami sa...

Så koselig å bli "kåra" til verdens beste foreldre,med en hjemmelaget utmerkelse:)

Hadde en orkide selv,som sto litt for trekkfullt og dermed mista alle de flotteblomstene sine:(
Hadde ikke tålmodighet jeg,til å vente på nye skudd..

Spennende jobb du har da,gir sikkert veldig mye... PÅ både godt og vondt vil jeg tro....

Her er det "sommerlys",men vinterkulde.. Brrrrrr

Ha en fin dag på jobb:) Klem Eva

HildeS/Frøken Fryd sa...

Då er me to som lengtar etter sommeren. Nå trudde eg våren var komen her vest, men i helga lava snøen ned, men heldigvis er sola framme nå og snøen smeltar som dugg for sola:)
Så koseleg å få utmerkelse av jenta di, mi yngste er nå 14, og det går litt opp og ned med kor populær mammaen er.
Ha ein finfin onsdag.

ChatrinesLiving sa...

heihei!
Tusen, tusen takk for rosen!! Så koselig!
Jeg tar den med meg til bloggen min:)
Ha en finfin dag!
Klem fra chatrine:)

borghild sa...

Takk for godt tips om plankebiten!:-)
Ja, dere får bare tviholde på utmerkelsen, utrolig koselig å få, da, og grei å ta frem senere...;-)
Den største av mine er bare 3 1/2, og her en dag hadde han og nabogutten gjort noe de slettes ikke fikk lov til, og da bare snudde jeg meg mot min kjære og sa: Nå begynner det!! Kan de ikke bare være snille, greie, forsiktige og fornuftige hele tiden, da?? Er det så mye forlangt? Nei, det hører vel med, og det verste er vel ennå i vente, skrekk og gru...
Ha en fin kveld, klem B:-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Takk for koselig besøk hos meg, så hyggelig! Vet du, tapeten er fra Laura Ashley, men vet den desverre er gått ut av produksjon, men prøv å ringe Oslo , kanskje de har noen ruller liggende, lykke til! Om ikke har de gjerne en som ligner. I allefall heter den Camille, Hmmm mulig Camilla, sjekk mine gamle innlegg, tror der skal være et nærbilde av tapetrullen et sted.
Nå ja, kommer gjerne på besøk til deg igjen, her inne var det masse flott å se på.
Ha en skjønn uke.
Klem

Evami sa...

Heisann og hoppsann!!!

Kanskje du kan hjelpe meg??? Jeg får ikke til å legge til Awarden i sidemenyen.... How du you do it????

Nå må det sier at vi har Mac og ikke pc....

Ha en flott kveld:) Klem Eva

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Gratulerer med verdifull og herlig utmerkelse fra datteren. Sånt varmer en langt inn i hjerterota.
Må få takke så mye for utmerkelsen jeg har fått av deg også. Det var veldig koselig å lese at min første kommentar på bloggen gjorde godt. Utmerkelsen fra deg gjorde meg godt tilbake! Tusen takk, Hanne! Klem fra Trine

Evami sa...

Tusen takk for hjelpa til å legge inn Awarden:) Er totalt analfabet når det gjelder data,men lærer litt etter litt:)

Ha en flott torsdag:) Klem Eva

Anne Lise sa...

Tusen takk for innlegget om iberiasnegler. Du vet hvor godt jeg "liker" dem. Du er flink til å finne løsninger, men det vet du. Så fine potter du ønsker deg! Har du tatt bort bildet av koppene du fikk av oss til jul? Du ønsker deg vel dem fremdeles? Klem fra mamma

liven sa...

Hei!! Lengter etter sommer og sol jeg også!! Det skal visst!! Men bare det blir litt vår nå skal jeg være fornøyd!!
Fin utmerkelse fra din datter. Ta vare på den og ta den frem når de harde pubertetsårene begynner!!
Har vært der i noen år jeg nå:O)
Yngstemann blir fjortis neste uke:O)
Ha en fin dag!!

Min Verden sa...

Hallo mamma. Ja, serviset - det peneste ligger på "eldre innlegg". Du og pappa og svigermor og svigerfar har jo betalt det meste av det andre jeg har (kjekk ordning kan jeg fortelle til alle andre som ikke har tenkt ut den ordningen ennå). Snakk om snegler, snart er de "over" oss. Klem