søndag 2. mars 2008

VÅRFØLELSEN KOMMER


I dag har vi hatt en fantastisk dag. Vi spiste middag ute - pølser, salat og potetstappe. Alt laget på bålpanne ute. Det var kjempefint. Kaffe på trappa hadde vi også.

I går plantet jeg en stikling av pelargonia Mårbacka, som jeg stjal av venninnen min for minst 7 måneder siden. Den har stått i et glass med vann i vindusposten på kjøkkenet. To ganger har den blomstret der. Nå begynte den å bli lysegrønn og underernært, så nå var det på høy tid.

Jeg pottet også om en asalea som jeg fikk til jul. Det hadde vært morsomt å få den igjen på nytt. Det har jeg aldri greid, men jeg har heller ikke forsøkt særlig hardt tidligere. Spennende. Julerosen ser litt pjuskete ut, men den fikk litt stell den også, sammen med St. Paulia som ble delt og fikk ny jord. Utrolig hva litt jord under neglene gjør. Kjøkkenbenken så helt grusom ut etterpå, men det var jo bare å rydde.
Plantene ble satt i gangen, da det stort sett er fullt i vindusposter.

Ingen kommentarer: