tirsdag 18. mars 2008

FØR OG NÅ

Jeg har vært politisk aktiv i mange, mange år. Samtidig har jeg vært opptatt av koppestell (servicer) - interiørmagasiner, bøker, hager, slott m.m. Disse tingene har jeg ikke følt er særlig forenelig. Aktiv SV'er med hang til materielle ting. Det klinger ikke bra. Jeg har derfor dyrket en av mine andre store hobbier, bøker, som jo går godt sammen med politikk.
I høst ble politikken lagt på hylla - jeg har iallefall tatt en lang pause etter 12 svært aktive år og "viet mitt liv" til andre interesser.

Jeg må også si at i noen sammenhenger har jeg følt meg svært alene - helt til jeg fant alle dere andre nerdene i bloggens verden med deres bokser, duker, servicer, bord, stoler, blomser, blomsterpotter, servietter, lys osv. Sannheten er at jeg alltid har samlet på bokser, servicer osv. Servietter kjøper jeg med fra hele verden. Jeg har bare aldri sagt det åpentlyst, slik jeg gjør her og nå - på bloggen min. På en mystisk måte er dette en frigjøringsprosess.

Jeg kommer aldri til å legge politikk helt på hylla - men politikken kan være ute sammen med meg, lysene, serviettene, boksene, slottene og dukene. Sånn må det bli i fremtiden. Når man først er ute av skapet blir det ekstra tungt å gå inn igjen.

1 kommentar:

Evami sa...

Synes det er så fint at vi kan være flere ting jeg:)
Fordi om en er politisk aktiv i Sv så trenger en ikke bare gå i strikke sokker og grønt og lilla....

Synes du har en hærlig miks jeg,og det å være engasjert i noe enten det er politikk eller "stærsj" er bare bra,for da har en flere føtter å stå på:)

Klem Eva