torsdag 20. mars 2008

UØNSKEDE GJESTER

Det er ikke ofte vi får gjester som vi ikke ønsker oss. Det har vi fått denne påsken. Min forskrekkelse var stor da det plutselig var udyr i pelsen på vår gode venn Scheferadoren Bamse. Dyrleger hadde reist på påskeferie og eneste mulighet var Veterinærhøyskolen i Oslo. Det siste gikk bra, vi fikk medisiner og etter et lengre grønnsåpebad i et relativt trangt dusjkabinett og drypping ved skulderblader og halerot ble livet litt lettere for Bamse. Heldigvis smitter det ikke til mennesker og de var mindre ekle enn jeg trodde. Sjekk hunden deres nøye hvis den klør. I forrige uke kunne jeg ikke se noe og vi var ute og kjøpte nytt for og kuttet ut noe hundegodt han hadde fått. Vi trodde det var grunnen. Forhåpentligvis er Bamse bedre om noen dager. Tenk hvis det hadde smittet til kattene også.... Hvordan hadde det gått med Pjusken? Han er ikke like lett å ta i dusjen med grønnsåpe.

Nissejenta i bakgrunnen er kjøpt på Dylterud gård i Ås. Lykten fikk jeg til 40 årsdagen min.



3 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Uffda, stakkar da... godt u-dyrene er vekke nå!
Her har jeg vært så helt til i dag, med influensa og betennelser i halsen og munnen (ja om det er mulig...) Ikke har jeg hverken sett på bloggen(e) eller gjort noe. Å boken , den er helt sikkert fin, jeg har bare fått lest de 20 første sidene. I dag når jeg våknet føler jeg meg plutslig fin igjen, heldigvis:) Så NÅ skal jeg kose meg med både boken og resten av påsken!:)
Fortsatt go påske til deg også!
Å jeg skal rapportere til deg når jeg blir ferdig å lese;)
Klem fra chatrine:)

ChatrinesLiving sa...

....vært "så"... jeg mente visst syk....;)

Evami sa...

Stakkars Bamse da:( Men så fint at han vil bli bedre... Man blir da så bekymret når kjeledyrene sine hangler..... De kan jo ikke si fra..

Ha en fin Langfredag:)

Klem Eva