fredag 28. mars 2008

KJØPE - KJØPE

Ved årsskiftet ga jeg meg selv et nyttårsløfte. Jeg skal ikke kjøpe nye bøker i 2008 før jeg har lest alle bøkene jeg har kjøpt fra før. Jeg elsker bøker og ikke pocket. Pocket gjelder ikke - det må være hardback.

Dette løftet føles mer og mer som en straff. Da Mamutsalget var, holdt jeg meg bevisst borte fordi jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke greier å holde meg. I dag var jeg en liten runde i bokhandel igjen og da ble jeg henvist av personalet til en hylle med 50 % på Mamutpriser....



Boka lå rett foran meg og jeg sprakk! Den nærmest ropte til meg. Boka het: Danmark, en annerledes reiseskildring. Ergo: jeg kan komme unna med det at det ikke er en roman. F.eks. bestemte jeg at hagebøker er unntatt! Hagebøker kan man ikke få nok av og man leser alle - hele tiden og samtidig... - ikke sant? (Jeg trenger alså litt støtte her).

Lykta kjøpte jeg fordi da var jeg liksom igang allikevel... Jeg skulle hørt på svigerfar som sa at det var mye billigere å lese avisen istedenfor å handle. Egentlig skulle jeg bare handle mat, men det ble bare sånn. Jeg trenger vakre ting inni alt rotet. Akk ja sann.

9 kommentarer:

Minime sa...

Hei

Jeg også elsker å lese og kjøper mye bøker. Men min favorittsjanger er krim så denne gangen fant jeg ikke noe på mammutsalget innenfor dette . I stedet ble det Patricia Guild "Mønster". Den kostet bare 50 kr. Ellers så er jeg enig med deg at de fleste bildene ute viser ikke mye rot. Jeg lurte på om jeg skulle legge ut bilder av hjemmet mitt, men der er det ikke så ryddig så jeg tenkte som så at jeg skulle la være helt til jeg leste ditt innlegg.

Hilsen
Minime

borghild sa...

Takk for nok et godt tips, de klistremerkene var kjempefine!!
Jeg hadde i motsetning til deg tenkt å handle på Mammut-salget, men de bøkene jeg skulle ha, var selvfølgelig utsolgt over hele byen, typisk!!:-)
Ha en strålende helg! Klem B:-)

Berit T sa...

Tenk jeg har holdt meg klar mammut salget i år, av samme grunn som deg, må lese deg jeg har først. Har som regel noen runder i bokklubb, før den blir oppsagt, og da har jeg en del å velge i. or tiden har jeg ike hatt tid til lesing, det er så mange andre ting som må gjøres først.

Men jeg kjenner meg selv så godt at hadde jeg gått innom bokandelen så hadde det blitt en del i posen, dermed har jeg holdt meg langt borte.

Ønsker deg iallfall en god helg så får du kose deg med lys i lykten og drømme deg vekk med boken din.

♥ H@rmoni ♥ sa...

He-he- Det er ikke lett å holde seg unna Mammutsalget når man har dilla på bøker..
Jeg har en haug med bøker jeg har kjøpt på tidligere salg som enda ikke er lest, og bestemte meg for at jeg ikke skulle kjøpe noen denne gang.
- men har gått og kikket litt da, og holdt nesten på å kjøpe..
Jeg syntes det er greit med pocketbøker når det gjelder romaner, de er jo tross alt mye billigere og innholdet er jo det samme.
Ellers er det jo gøy med interiørblader :O)
God helg!

Evami sa...

Er litt enig med deg,bøker skal kjøpes i Hardback,da er det ei riktig bok... Skjønner i kke helt den dilla der,for jeg har heller ikke kommet så lang som deg når det gjelder lydbøker..... Ei bok er ei bok og dermed basta.......

Den Danmarks-boka skulle jeg hatt,vi skal til Danmark i ferien,emd halr familien min... Mams,paps,broder`n og dama,gleder meg til det:)

For deg er hagebøker untatt,for meg er det kokebøker,vet ikke hvor mange jeg har,men elsker å lese dem,men bruker de alt forsjelden:(

Klok svigerfar du har du:)

HA en flott lørdag:) Klem Eva

Klarafina sa...

Bøker er jeg også veldig glad i. Av og til er det noen som bare roper på å få bli med hjem. Har nettopp lest Anna Gavaldas Saman er en mindre aleine. Fantastisk bok!

Magdalena sa...

helt sant, vi trenger vakre ting i rotet...
(Den adopterer jeg)
Klem og god helg...

Magdalena sa...

Jepp, det er en anemone!

Sologbolig sa...

Hei! Eg klarte heller ikkje å holda meg unna Mammutsalget i år (ikkje i år heller !!!) Eg må nok snart kjøpe meg ei ny bokhylle !! Ha ein fin søndag !