torsdag 27. mars 2008

TURBODAGEN - TOPPENDAGEN

Når min mann er borte blir det mye ved, parafin osv. Heldigvis har jeg svigerforeldre som tar seg av hunden og ungen min når det blir presserende. I dag har jeg holdt på hele dagen og kvelden. På formiddagen var jeg ganske sur (egentlig). Jeg kan jo avsløre at jeg er litt morragretten innimellom. Når jeg er gretten tar jeg meg en tur innom bokhandel og utstyrsbutikken. Ikke for å kjøpe noe nødvendigvis, bare for å se.


Idet jeg gikk ut av butikken (vi har en butikk som begynner med bokhandel, neste er serviser og blomstene er på vei ut) fikk jeg se i vidvinkelen noe som var helt umulig å gå forbi. Det var nye knoller i butikken! Hvite Ranukler, blå anemoner og blå skjevkrone. Jeg greide ikke å gå forbi.

Jeg ringte til svigermor for å forsikre meg om at gullungen hadde det hun trengte til trening. Svigermor hadde kjøpt sinkfat - de var veldig fine og jeg skulle få det ene! Jeg fikk det største. Det var et sett med tre stk .... Jeg er heldig.

Turbodagen snudde virkelig totalt på slutten av dagen, da jeg fikk med meg en stemorsblomst, med blå blomster, på det siste møtet jeg var. En takk for noe jeg hadde gjort. Vil dere se hva sluttresultatet ble? Toppendag ikke sant?

Sinkfatet får man egentlig litt dårlig inntrykk av på bildet. Det er finere i virkeligheten og jeg skal ha det på bordet ute til sommeren. Nå setter jeg det inne et eller annet sted (bare jeg får ryddet ferdig).

Håndtaket er i porselen og det er hagemotiver på det - veldig, veldig fint.


Nå er det snart natta igjen og jeg må fyre litt og hente parafin. Natta kommer så utrolig fort om dagen.... ;-)

1 kommentar:

Evami sa...

Det der med parpafin kjenner jeg til,men vi slipper å hente,for vi har tanken rett utafor...Og slipper dagtanken,men nå er det tomt for parafin og vi fyrer med strøm.Ikke helt samme gode varmen av det nei...

Så flotte blomster,er ikke noe hagedame,men prøver å lære. For jeg synes at blomster er flott,men det må være i de fargen jeg liker,og disse var helt midt i blinken:)

har for første gang satt tulipanløker i potte,og det ser bra ut,men litt tidlig å sette de ut enda:)

Nå skal jeg snart i barnehagen med størstemann:)
Da blir det bare minstemann og mor hjemme,litt deilig det også.. Håper på litt ork til å ta huset... Mye morsommere å bake og holde på med slike ting enn den hersens vaskinga:) Ha en flott dag:) Klem Eva