torsdag 4. august 2011

Gleden av kikking.

Jeg tror at jeg er en av dem som har like stor glede av andres hager, som av min egen. Jeg lister meg rundt i Drøbak og titter på hager, over gjerder og snikfotograferer. Jeg forsøker å være diskret – men det er ikke alltid jeg greier det… (jeg beklager).  Hva er det jeg ser etter? Nye planter, vakre ting, nye ideer – inspirasjon!

I vårt besøk i Rothenburg ob Der Tauber var det mye smygkikking – men en av hagene lå rett nedenfor bymuren og der hadde jeg fritt innsyn, uten å plage noen.
image image image
image Det kan synes om at det å bruke dyr/figurer i hagen er mer vanlig i Tyskland enn det er i Norge – selv om flere også bruker det her. Hagetrendene er iallefall forskjellige. Katten på benken brukte vi tid på å skjønne om det var en levende katt – eller en figurkatt. Vi ble enige med oss selv, til slutt, at denne katten er falsk. Vi måtte zoome inn releativt mye på kameraet for å bli sikre. Hageeieren har oppnådd det vedkommende ville og vi sto en stund å studerte denne hagen – og bildene fortjener en plass på bloggen. Vakker hage!

Ingen kommentarer: