tirsdag 23. august 2011

Tulipanbestilling fra Zimtrade

image Tulipan 'Angelique' 
Tulipan 'Blue Diamond' 
Tulipan 'White Dream'  
Tulipan 'Ester' 
Tulipan ' Ballade'
Tulipan 'Spring Green' 
Tulipan 'Groenland'
Dette er høstbestillingen i år for å fylle ut hull jeg så i vår. Ingen nye, store overraskelser i år – og liljer orket jeg ikke bestille fordi jeg er så irritert på de jeg har som bare ikke oppfører seg skikkelig.
Jeg skal fylle på med flere roser til neste år og pioner. Stauder også selvsagt – nå har jeg skjønt det med stauder. Jeg skal videre forsette å jobbe med strukturen i hagen – og da er det dumt å kjøpe mye rart som ikke passer inn. Jeg må skynde meg litt sakte for at det endelig resultatet skal bli litt skikkelig. Dessuten er jeg så lat at jeg ikke orker mange store prosjekter hvert år – bedre å gjøre de jeg har ferdige nå og at de blir bra før jeg begynner med noe nytt. Uansett – jeg gleder meg til jeg får disse. Elsker å plante. Plantingen er det aller beste med hagen…

Oppdatering 26.8.: løkene har kommet og må stå i esken sin over helgen. Jeg trodde jeg bare hadde bestilt bittelitt i år - men det var 220 løk... Det holder det, når jeg har så liten tid som jeg har denne perioden.

1 kommentar:

Kari sa...

Helt enig med deg - plantingen er det beste. Det synes yngstejenta mi også, hun elsker å sette løk. Har ikke helt bestemt meg ennå for hva jeg skal sette i høst, men blir absolutt inspiret av tulipanløk-bestillingen din :)